اخبار هوش مصنوعی جهانی

دستورالعمل کاهش خطرات هوش مصنوعی ایالات متحده

همزمان با صد و هشتادمین روز از اجرای دستورالعمل اجرایی رئیس‌جمهور بایدن ۱۴۱۱۰ اداره امنیت داخلی، دستورالعمل های جدیدی برای مقابله با تهدیدات هوش مصنوعی منتشر کرد.

فرمان اجرایی 14110 رئیس جمهور، با عنوان «توسعه و استفاده ایمن، امن و قابل اعتماد از هوش مصنوعی» منجر به گسترش تلاش های اداره امنیت داخلی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور و کمک به ذینفعان در بهره‌برداری از هوش مصنوعی، که شامل تأسیس اخیر شورای ایمنی و امنیت هوش مصنوعی شده است.

آلخاندرو مایورکاس، رئیس اداره امنیت داخلی آمریکا در این باره گفت:« هوش مصنوعی قادر است راه‌حل‌های تحول‌آفرینی را برای زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده ارائه دهد، اما همچنین خطر این را دارد که این سیستم‌ها را در راه‌های جدیدی به نسبت به خطرات سایبری، فیزیکی و امکان آسیب دیدگی حیاتی زیرساخت ها آسیب پذیر کند.»

دستورالعمل کاهش خطرات هوش مصنوعی به همراه دستورالعمل های مشابه برای مقابله با خطرات ش.م.ر (شیمیایی، میکروبی، رادیواکتیو) از سوی این سازمان منتشر شده و به دنبال ایجاد راهکارهای جامع کاهش مدیریت ریسک های حیاتی هستند.

دستورالعمل برای کاهش خطرات هوش مصنوعی به زیرساخت‌های حیاتی

اداره امنیت داخلی (DHS)، به همراه سازمان امنیت سایبری و زیرساخت‌های امنیتی (CISA) دستورالعمل جدید ایمنی و امنیتی را منتشر کرده است تا به خطرات هوش مصنوعی که بر امنیت و ایمنی سیستم‌های زیرساختی حیاتی ایالات متحده تأثیر می‌گذارد، پاسخ دهد. این راهنما تحلیل خود را در سه دسته‌ی عمده‌ی خطر در سطح سیستم سازماندهی می‌کند:

حملات با استفاده از هوش مصنوعی: استفاده از هوش مصنوعی برای تقویت، برنامه‌ریزی یا افزایش مقیاس حملات فیزیکی به زیرساخت‌های حیاتی یا تخریب‌های سایبری به آن‌ها.

حملات به سیستم‌های هوش مصنوعی: حملات هدفمند به سیستم‌های هوش مصنوعی که زیرساخت‌های حیاتی را پشتیبانی می‌کنند.

نقص‌ها در طراحی و اجرای هوش مصنوعی: نقص‌ها یا نارسایی هایی در برنامه‌ریزی، ساختار، اجرا یا استفاده از ابزار یا سیستم هوش مصنوعی منجر به خرابی‌ها یا عواقب ناخواسته دیگری می‌شود که تأثیری بر عملیات زیرساخت‌های حیاتی دارد.

جن ایسترلی، مدیر CISA در مورد این برنامه گفت:« ما بسیار خرسندیم که رهبری توسعه راهکار «کاهش خطر هوش مصنوعی: راهنمایی‌های ایمنی و امنیتی برای مالکان و اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی به نمایندگی از DHS» برگزیده شدیم.

او ادامه داد:«بر اساس تخصص CISA به عنوان هماهنگ‌کننده ملی امنیت و انعطاف‌پذیری زیرساخت‌های حیاتی، دستورالعمل های اداره امنیت داخلی نخستین فعالیت مشابه در سطح این اداره هستند که به خطرات مرتبط با هوش مصنوعی علیه زیرساخت های حیاتی می پردازند.»

استراتژی چهارگانه اداره امنیت داخلی برای خطرات هوش مصنوعی

برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی، اداره امنیت داخلی یک استراتژی کاهش چهارگانه را تدوین کرده است که بر روی چارچوب مدیریت ریسک هوش مصنوعی ارائه شده از سوی موسسه ملی استانداردها و فناوری (NIST) ساخته شده است و مالکان و کاربران زیرساخت‌های حیاتی می‌توانند آن را در مواقع خطر هوش مصنوعی متناسب با متن و شرایط منحصر به فرد در نظر بگیرند:

حکمرانی: ایجاد فرهنگ سازمانی مدیریت خطر هوش مصنوعی – اولویت‌بندی و به دست آوردن نتایج ایمنی و امنیت، پذیرفتن شفافیت کامل و ساختارهای سازمانی را که امنیت را به عنوان اولین اولویت تجارتی می‌پذیرند.

شناخت محیط: درک متناسب با متن و پروفایل خطر هوش مصنوعی فردی خود را را متناسب با متن و پروفایل خطر هوش مصنوعی فردی خود را تعیین و درک کنید.

اندازه‌گیری: توسعه سیستم‌هایی برای ارزیابی، تجزیه و تحلیل و پیگیری خطرات هوش مصنوعی. شناسایی روش‌ها و معیارهای تکرارپذیر برای اندازه‌گیری و پیگیری خطرات و تأثیرات هوش مصنوعی.

مدیریت: اولویت‌بندی و مقابله با خطرات هوش مصنوعی در امنیت و ایمنی. کنترل‌های مدیریت خطر شناسایی شده تا بهره‌وری از سیستم‌های هوش مصنوعی را حداکثر کنید در حالی که احتمال تأثیرات مضر ایمنی و امنیت کاهش داده شوند.

دستورالعمل مقابله با خطرات هوش مصنوعی و ش.م.ر. از اینجا در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *