اخبار هوش مصنوعی جهانی

وارن بافت هوش مصنوعی را قابل مقایسه با بمب اتمی دانست.

در ارائه سالانه برکشایر هاتاوی، وارن بافت هوش مصنوعی را راهکاری برای رشد انفجاری کلاه برداری دانست.

از دید وارن بافت هوش مصنوعی می تواند با قانع کننده تر کردن شگردهای کلاهبرداری، شانس کلاهبرداری را افزایش دهد. این سرمایه گذار مشهور و مدیر عامل برکشایر هتوی در جلسه سالانه سهامداران شرکتش در روز شنبه گفت:

کلاهبرداری همیشه بخشی از روزمرگی بوده است.

او در ادامه معتقد است که تصاویر و ویدئو هایی که با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده، به قدری قانع کننده شده اند که تشخیص واقعی بودن یا نبودن آنها تقریبا غیرممکن است. او گفت:« اگر به کلاه برداری علاقه مند بودم، این صنعت را به بزرگترین صنعت تمام تاریخ تبدیل می کردم.»

وارن بافت همچنین به ویدئوی دیپ فیکی که از خود دیده بود، اشاره کرد که از آن برای درخواست پول نقد از غریبه ها استفاده کردند. او گفت:« من عملا در کشوری غریبه برای خودم پول می فرستادم.»

همچنین وارد بافت هوش مصنوعی و طبعات آن را به به ساخت بمب اتم تشبیه کرد و اظهاراتی را که در نشست سال گذشته بیان کرده بود، تکرار کرد. او گفت:« زمانی که سلاح هسته ای تولید کردیم، درواقع غول چراغ جادو را آزاد کردیم. و این اواخر این غول کارهای وحشتناکی انجام می دهد. گاهی قدرت این غول من را تا حد مرگ می ترساند.»

بافت افزود:« هوش مصنوعی تا حدودی شبیه همین غول چراغ بمب اتمی است. شاید در آینده آرزو کنیم که ای کاش این غول آزاد نمی شد.»

وارن بافت که سال ها قبل از چت جی پی تی از پتانسیل عظیم هوش مصنوعی صحبت می کرد، دوباره تاکید کرد که در زمینه این فناوری نوپا تخصصی ندارد. او گفت:« من هیچ چیز در مورد هوش مصنوعی نمی دانم، ولی این به این معنی نیست که وجود آن یا اهمیت آن را انکار کنم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *