اخبار هوش مصنوعی جهانی

عقب گرد گوگل از پاسخ های هوش مصنوعی

گوگل به تازگی اعلام کرده که به دلیل اشتباهات جدی در پاسخ های هوش مصنوعی موتور جستجوی خود، مانند توصیه‌های نادرست برای ریختن چسب روی پیتزا یا ادعای غلط درباره مسلمان بودن باراک اوباما، استفاده از این پاسخ‌ها را در نتایج جستجو کاهش داده است.

لیز رید (Liz Reid)، رئیس واحد جستجوی گوگل، بیان کرد که شرکت استفاده از پست‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان منبع پاسخ‌ها را کاهش داده، از ارائه پاسخ‌های مرتبط با موضوعات سلامت خودداری کرده و محدودیت‌هایی برای جستجوهایی که نتایج مفیدی نداشته‌اند، اعمال کرده است. این تغییرات به منظور بهبود سیستم و کاهش اشتباهات انجام شده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که گوگل نقص‌هایی در پاسخ های هوش مصنوعی موتور جستجوی خود مشاهده کرد. در کنفرانس اخیر I/O، گوگل بیش از ۱۰۰ اطلاعیه مرتبط با هوش مصنوعی ارائه کرد و اعلام نمود که پاسخ‌های هوش مصنوعی در نتایج جستجو برای بسیاری از کاربران قابل دسترس خواهد بود.

این فناوری از طریق خواندن و خلاصه‌سازی محتویات وب‌سایت‌ها کار می‌کند، که نگرانی ناشران درباره کاهش ترافیک وب‌سایت‌هایشان را به دنبال داشته است. پیشتر نیز بینگ قابلیت مشابهی را رونمایی کرده بود. اما نتایج بینگ بسیار بهتر از نتایج گوگل بودند.

برخی از پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی دارای اشتباهات نگران‌کننده‌ای بودند، مانند توصیه‌های نادرست پزشکی. گوگل سعی کرد قبل از عرضه گسترده، این ابزار را آزمایش کند، اما هنوز مشکلاتی باقی مانده است. رید اظهار داشت:« هیچ چیز مانند استفاده میلیون‌ها نفر از این ویژگی نمی‌تواند نقاط ضعف و قوت سیستم را به وضوح نشان دهد.»

با وجود نقاط ضعف جدی سیستم پاسخ های هوش مصنوعی گوگل، مدل های زبانی بزرگ پتانسیل چشمگیری در بهبود نتایج جستجو دارند. این مدل ها می توانند با تغییر نحوه ی استفاده از اینترنت، اقتصاد اینترنت و سایت های آن را کاملا متحول کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *