اخبار هوش مصنوعی جهانیگزارش رویدادها

خلاصه رویداد اپل WWDC 2024: رونمایی از هوش اپل

چند هفته بعد از دعوای جدی OpenAI و گوگل، رویداد اپل با عنوان WWDC 2024 برگزار شد. این رویداد شاهد رونمایی از سیستم های عامل جدید و راهکارهای هوش مصنوعی جذاب اپل بود.

جذاب ترین مصحول رونمایی شده در رویداد اپل، هوش اپل (Apple Intelligence) بود. نامی که این شرکت به مجموعه‌ای جدید از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای آیفون، مک و دستگاه‌های دیگر خود اختصاص داده است. از اواخر امسال سیستم های عامل اپل امکان استفاده از جنموجی های سفارشی تولید شده با هوش مصنوعی و دسترسی به GPT-4o را خواهند داشت.

ویژگی های هوش مصنوعی جدید اپل تنها در آیفون 15 پرو و پرومکس به بعد و تبلت ها و لپتاپ هایی که از پردازنده M1 یا پردازنده های جدیدتر استفاده می کند، در دسترس خواهند بود. تمام این ویژگی ها در سیستم های عامل جدید اپل که از پاییز عرضه می شوند، ارائه خواهند شد.

سیری باهوش می شود.

اپل اعلام کرده که ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید سیری را برای مدیریت برنامه ها و کارکردهای داخلی گوشی آماده می کند. از این به بعد سیری خواهد توانست اعلان‌ها را مدیریت کند، به صورت خودکار متن بنویسد و متن های موجود را در ایمیل و برنامه‌های دیگر خلاصه کند.  سیری برای انجام این کار ها تمام چیزهایی که در صفحه نمایش تلفن همراه نمایش داده می شود را خواهد دید و خواهد فهمید.

البته، چون این اپل است، داستانی هم درباره حریم خصوصی وجود دارد. شرکت اعلام کرده بسیاری از ویژگی‌ها مستقیماً روی دستگاه کار خواهند کرد، تا جایی که ممکن است. اما زمانی که شما چیزی پیچیده‌تر درخواست کنید، دستگاه شما — چه آیفون، مک یا آیپد باشد — به طور خودکار درخواست شما را به ابر می‌فرستد. پیشتر این موضوع برای مایکروسافت و ویندوز به یک فاجعه امنیتی تبدیل شده بود و ویندوز همه چیز را در دستگاه نگه داشته و پردازش می کرد و هیچ چیز را به سرورهای ابری نمی فرستاد.

اپل می‌گوید از چیزی که محاسبات ابری خصوصی نامیده می‌شود، استفاده می‌کند. مدل‌هایی که درخواست‌های پیچیده‌تر را پردازش می‌کنند، روی سرورهایی هستند که با پردازنده های خود اپل کار می‌کنند، و شرکت می‌گوید هرگز داده‌های شما را روی سرورهای خود ذخیره نکرده و به آنها دسترسی نخواهد داشت.

قابلیت تولید تصویر اپل

خلاصه رویداد اپل WWDC 2024: رونمایی از هوش اپل: جنموجی اپل ایموجی با هوش مصنوعی

اپل در رویداد امسال WWDC 2024 از قابلیت «جنموجی» رونمایی کرد. یک ویژگی جدید که ایموجی های جدید را به صورت فوری و با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌کند. بنابراین زمانی که نتوانید ایموجی مد نظرتان را پیدا کنید، می‌توانید آن را به وسیله هوش مصنوعی تولید کنید. اپل ویژگی جدید تولید تصویر با نام Image Playground نیز به iOS 18 خواهد افزود. اپل می‌گوید این ویژگی در چندین برنامه کار می‌کند، اما همچنین برنامه‌ای مستقل با همان نام نیز دارد.

علاوه بر این، اپل هوش مصنوعی را به برنامه گالری تلفن همراه نیز اضافه می‌کند. اپل اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک قابلیت جستجو برای اجزای تصاویر در گالری بهبود خواهد یافت. به طوری که کاربران بتواننند به دنبال شخصی که در حال انجام ورزش‌هایی در استخر است، بگردند. همچنین به برنامه ویژگی‌هایی مشابه با Google’s Magic Eraser افزوده شده است، مانند قابلیت پاک کردن یک شخص از عکس.

ورود چت جی پی تی به تلفن های همراه اپل

 

چت‌بات ChatGPT با پشتیبانی از مدل GPT-4o اواخر امسال به iOS، macOS و iPadOS اضافه خواهد شد. این چت‌بات به عنوان دستیار سیری عمل می‌کند و زمانی که سیری قادر به انجام درخواست کاربران نیست، به کمک می‌آید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، اپل می‌گوید ابتدا برای ارسال سوالات، اسناد یا عکس‌ها به ChatGPT از شما اجازه خواهد گرفت و پس از پاسخ‌گویی چت‌بات، سیری جواب‌ها را نمایش خواهد داد. اپل اعلام کرد که کار را با بهترین چت‌بات موجود آغاز کرده، اما در آینده از مدل‌های هوش مصنوعی دیگر نیز پشتیبانی خواهد کرد.

خلاصه رویداد اپل WWDC 2024: رونمایی از هوش اپل: باهوش شدن سیری با استفاده از چت جی پی تی

علاوه بر این، شرکت می‌گوید ChatGPT در ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی سیستم‌عاملش در دسترس خواهد بود و می‌تواند برای تولید تصاویر نیز مورد استفاده قرار گیرد. کاربران نیازی به ایجاد حساب کاربری یا پرداخت هزینه برای استفاده از ChatGPT نخواهند داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *