اخبار هوش مصنوعی ایران

نشست تخصصی هوشمندسازی کشاورزی و غذا برگزار شد

نشست تخصصی هوشمندسازی کشاورزی و غذا برگزار شد و فضای مناسبی برای پیوند دادن نیازهای اولویت‌دار این حوزه با توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از این تعامل ایجاد گردید.

در ادامه نخستین نشست تخصصی سال گذشته با محوریت هوشمندسازی کشاورزی که در رویداد «برترین‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی» برگزار شد، دومین نشست نیز با هدف پیگیری مصوبات برگزار گردید.

نشست تخصصی هوشمندسازی کشاورزی و غذا با مروری بر مصوبات قبلی آغاز شد و فلسفه جلسه دوم تبیین گردید. سپس، نیازها و اولویت‌های به‌روز شده وزارت جهاد کشاورزی در حوزه هوشمندسازی تشریح شد.

آهنی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، درباره نیازهای اولویت‌دار این حوزه و حمایت‌های وزارتخانه از شرکت‌های دانش‌بنیان صحبت کرد و اعلام کرد که انواع حمایت‌ها از جمله تسهیلات پنج درصدی، ارایه فضای آزمایشگاهی و فیزیکی برای ارزیابی منطقه‌ای، اجرای پایلوت، پوشش بیمه‌ای و معرفی به کشاورزان پیشرو به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

پایش انفرادی مرغداری‌ با ربات هوشمند

در ادامه، هر یک از شرکت‌ها به معرفی دیدگاه‌ها، محصولات و نیازهای خود پرداختند و اولویت‌های خود را بیان کردند.

تصمیم گرفته شد که نیازهای اطلاعاتی شرکت‌ها از طریق مکاتبه به ستاد اعلام شود تا این موارد از وزارت جهاد کشاورزی درخواست گردد. همچنین فهرست به‌روز شده‌ای از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در هوشمندسازی به ستاد منعکس شود تا خدمات و محصولات شرکت‌های مختلف از طریق فراخوان مورد استفاده و حمایت قرار گیرند.

نشست تخصصی هوشمندسازی کشاورزی و غذا با حضور صادق توسلی زاده، قائم‌مقام ستاد؛ رئیس مرکز راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدیران شرکت‌های پیشرو برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *