اخبار هوش مصنوعی جهانیگزارش رویدادها

بیل گیتس: هوش مصنوعی تحقیق و توسعه را تسریع می کند، اما باید آدم های «خوب» رهبران آن باشند.

بیل گیتس معتقد است که هوش مصنوعی (AI) نوآوری را تسریع خواهد کرد و مبارزه با تغییرات اقلیمی را آسان‌تر می‌کند  اما تأکید کرد که باید توسط افرادی با نیت خوب مورد استفاده قرار گیرد.

او به یلدا حکیم در برنامه جهان با یلدا حکیم از شبکه اسکای گفت که هوش مصنوعی نوآوری را بسیار آسان‌تر می‌سازد. اما همچنین در مورد خطرات استفاده از این فناوری در حملات سایبری و دخالت‌های سیاسی هشدار داد.

بیل گیتس، میلیاردر، خیر و یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت این اظهارات را در مصاحبه ای یلدا حکیم در برنامه جهان با یلدا حکیم از شبکه اسکای در نشست نوآوری در انرژی در لندن بیان کرد.

گیتس به یلدا حکیم گفت که هوش مصنوعی تاکنون نقش نسبتاً کوچکی در کمک به مبارزه با تغییرات اقلیمی ایفا کرده، اما قرار است که نوآوری را بسیار آسان کند.

او گفت:« هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا در علوم مدل‌سازی کنیم: مواد را بهتر بشناسیم، کاتالیست‌ها و نحوه ساخت پروتئین‌ها را بفهمیم. هوش مصنوعی در هر زمینه‌ای از تلاش‌های انسانی، نوآوری را تسریع خواهد کرد، چه در پزشکی یا کمک به آموزش و تدریس.»

گیتس ادامه داد:« در مورد تغییرات اقلیمی، برخی از امور پیچیده مانند مدل‌سازی انرژی همجوشی هسته ای کمک می کند. شکر خدا که هوش مصنوعی انجام آن را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.»

هنگامی که از او پرسیده شد آیا نگران این است که چنین فناوری‌هایی ممکن است برای سرنگونی دولت‌ها استفاده شوند، گیتس گفت که او «چنین سناریویی را نشنیده است

او گفت:« هوش مصنوعی آنقدر اهمیت دارد که باید مطمئن شویم که بیشتر توسط افرادی با نیت خوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

گیتس اضافه کرد:« هر زمانی که شما یک فناوری جدید دارید معمولاً “توسط معلمان، پزشکان و دانشمندان استفاده می‌شود تا به آنها در موثرتر بودن کمک کند. هوش مصنوعی می‌تواند توسط افرادی استفاده شود که درگیر حملات سایبری یا دخالت‌های سیاسی هستند.»

او گفت:« بنابراین باید مطمئن شوید که افراد درستکار در  شناسایی و جلوگیری از این نوع استفاده‌ها پیشرو تر هستند.»

مجازات هایی برای فریب مردم

گیتس ادامه داد که در مورد هوش مصنوعی چیز عظیمی وجود ندارد و افزود:« اطلاعات نادرست وجود دارد، اما این مسئله ربطی به هوش مصنوعی ندارد.»

او گفت:« ما باید آماده مقابله با استافده از هوش مصنوعی در ساخت ویدئوهای جعلی باشیم. باید این دسته از ویودئوها به عنوان غیر اصیل علامت‌گذاری شوند. زیرا وقتی چیزی روی کاغذ چاپ می‌شود، هر کسی می‌تواند آن را تایپ کرده باشد، اما ما هنوز ویدئوها را به نوعی اصیل می‌دانیم زیرا قبلاً جعل کردن آنها سخت بود.»

بیل گیتس در ادامه  از مردم خواست برای هر ویدئو از خود بپرسند:« این از کجا آمده است؟»

او افزود:« قوانینی وجود خواهد داشت که مجازات‌هایی برای کسانی که مردم را فریب می دهند، ایجاد می‌کنند.»

با این حال، او نسبت به آینده خوش‌بین بود و افزود:« مهم‌ترین موضوع پیشبرد علم پزشکی، پیشرفت در آموزش و پرداختن به مسئله اقلیمی و تسریع نوآوری در این زمینه است.»

فناوری شگفت‌انگیز

هنگامی که از گیتس پرسیده شد که آیا هوش مصنوعی می‌تواند در حملات سایبری به زیرساخت‌هایی مانند بیمارستان‌ها، آب یا برق استفاده شود، گفت:« دفاع باید هوشمندتر از حمله باشد. و هر دو طرف از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خود استفاده خواهند کرد.»

از او پرسیده شد که آیا نگران آینده هوش مصنوعی است؟ او در پاسخ گفت که این یک:« فناوری شگفت‌انگیز است وقتی که برای کمک به آموزش و سلامت استفاده شود.»

گیتس اضافه کرد:« این تغییراتی را به همراه خواهد داشت که دولت‌ها را به چالش خواهد کشید تا فکر کنند: چگونه باید واکنش نشان دهیم؟ و این در زمانی است که – آیا مردم به دولت‌ها اعتماد دارند که وارد عمل شوند و این کارها را انجام دهند؟ دولت‌ها چقدر چابک خواهند بود؟»

او نهایتا گفت:« بنابراین توجه دولت ها به این موضوع بسیار اهمیت دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *