اخبار هوش مصنوعی جهانی

ربات اداری در کره جنوبی پس از «خودکشی» از کار افتاد

یکی از شورای‌های شهر در کره جنوبی روز چهارشنبه (۲۶ ژوئن) اعلام کرد که اولین ربات افسر اداری آنها پس از پرت شدن از پله‌ها از کار افتاده است. رسانه‌های محلی این اتفاق را به عنوان اولین خودکشی ربات در کشور اعلام کردند.

شورای شهر گومی در کره جنوبی اعلام کرد که این ربات هفته گذشته پس از سقوط از یک پله ۲ متری از کار افتاد.

شاهدان گفته‌اند که این ربات قبل از حادثه در یک نقطه «دور خود می‌چرخید انگار چیزی آنجا بود».

به گفته یکی از مقامات شورا به خبرگزاری AFP علت دقیق سقوط همچنان در دست بررسی است.

این مقام افزود:«قطعات جمع‌آوری شده و توسط شرکت سازنده مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این ربات در تحویل اسناد روزانه، تبلیغات شهرداری و ارائه اطلاعات به ساکنان محلی کمک می‌کرد.»

یکی دیگر از مقامات گفت: «این ربات به طور رسمی جزئی از شهرداری بود، یکی از ما بود. بسیار با دقت کار می‌کرد.»

سرخط‌های خبری در رسانه‌های محلی به خودکشی ظاهری ربات پرداخته و پرسیده‌اند: «چرا یک مقام مدنی سخت کوش این کار را کرد؟» یا «آیا کار برای ربات بیش از حد سخت بود؟»

این ربات در آگوست ۲۰۲۳ کار خود را شروع کرده بود. یکی از اولین ربات‌هایی بود که به این شکل در شهر مورد استفاده قرار گرفت. این ربات توسط شرکت Bear Robotics، یک استارت‌آپ ربات گارسون کالیفرنیایی ساخته شده بود. در اداره مذکور، ربات از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر کار می‌کرد و کارت واحد خدمات مدنی خود را داشت.

برخلاف ربات‌های دیگر که معمولاً فقط می‌توانند از یک طبقه استفاده کنند، ربات شورای شهر گومی قادر بود آسانسور را فعال کرده و به طبقات مختلف برود.

کره جنوبی یکی از مشتاق‌ترین کاربران ربات‌ها در سراسر جهان است. بر اساس گزارش فدراسیون بین‌المللی رباتیک، این کشور دارای بالاترین تراکم ربات در جهان بوده و به ازای هر ۱۰ کارمند یک ربات صنعتی دارد.

شورای شهر گومی به خبرگزاری AFP اعلام کرده که در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده از یک ربات دیگر ندارد.

گفتنی است این اولین مورد خودکشی ربات ها نیست. در سال 2017 نیز رباتی در واشنگتن دی سی، خود را به داخل یک حوض آب انداخته و از بین رفت.

غرق شدن ربات نگهبان در آب

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *