اخبار هوش مصنوعی جهانی

CISA نخستین تمرین میزگرد را برای امنیت سایبری هوش مصنوعی رهبری می‌کند

تمرین دولتی با موضوع امنیت سایبری هوش مصنوعی، با مشارکت ۱۵ شرکت و چندین آژانس بین‌المللی سایبری برگزار شد.

در تلاش برای تقویت توانایی‌های پاسخگویی به حوادث پیش از اینکه هوش مصنوعی به تهدید بزرگ‌تری تبدیل شود، دولت ایالات متحده روز پنج‌شنبه نخستین تمرین میزگرد برای این فناوری نوپا را برگزار کرد و شرکایی از سراسر کشور و خارج از کشور را برای این تمرین دعوت کرد.

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها (CISA) این تمرین را تحت برنامه همکاری دفاع سایبری مشترک به عنوان بخش عملیاتی این آژانس دفاع سایبری و همکاری با صنعت، رهبری کرد. ۵۰ کارشناس هوش مصنوعی از ۱۵ شرکت و چندین آژانس دفاع سایبری بین‌المللی در این تمرین حضور داشتند.

این تمرین یکی از چندین ابتکار دولت ایالات متحده در ماه‌های اخیر برای کاهش ریسک‌های احتمالی مربوط به امنیت سایبری هوش مصنوعی است. به خصوص که شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت به دنبال انتشار سریع محصولات مجهز به هوش مصنوعی هستند. محصولاتی که ممکن است توسط مجرمان سایبری سوءاستفاده شوند.

CISA جزئیات سه ماژول موجود در این تمرین را منتشر نکرد، اما این تمرین با صنعت بر درک چگونگی وقوع حوادث امنیت سایبری مرتبط با هوش مصنوعی، تعیین نوع اطلاعات مورد نیاز برای به اشتراک‌گذاری، و نحوه همکاری بهینه صنعت با دولت و بالعکس متمرکز بود.

کلیتون رومنس مدیر مشارکت‌های مشترک در دفاع سایبری در CISA، گفت که یک حادثه سایبری می‌تواند به معنای به خطر افتادن خود سیستم هوش مصنوعی یا تهدید شدن سیستمی باشد که توسط یک هوش مصنوعی ایجاد شده است.

رومنس گفت:« نکته مهم این است که راه‌های بالقوه متعددی وجود دارد که از طریق آنها هوش مصنوعی ممکن است آسیب‌پذیر باشد. بخشی از کار ما این است که زبان مشترک و درک متقابل را با شرکت‌هایی که تازه وارد این حوزه شده‌اند، برقرار کنیم و آنها را با شرکت‌های دیگری که تا کنون با آنها در JCDC کار کرده‌ایم، ارتباط دهیم تا درک و فناوری پایه مشترکی ایجاد کنیم.»

تمرین میزگرد چهار ساعته هوش مصنوعی بخشی از توسعه کتاب راهنمای همکاری در واکنش به حوادث امنیتی هوش مصنوعی CISA است. رومنس گفت که این کتاب راهنما که قرار است در پایان سال ۲۰۲۴ منتشر شود، نخستین تلاش از بسیاری از تلاش‌های همکاری JCDC خواهد بود. این کتاب راهنما هماهنگی واکنش به حوادث خاص هوش مصنوعی بین بخش‌های عمومی و خصوصی، و همچنین آژانس‌های بین‌المللی را مشخص خواهد کرد.

رومنس گفت:« ما اکنون از این تمرین استفاده می‌کنیم تا پایه و اساسی برای نحوه همکاری ما با شرکت‌های کلیدی فعلی و آینده و همچنین شرکای بسیار نزدیک و مهم دولت ایالات متحده که همگی در این حوزه نقش دارند، ایجاد کنیم.»

در آوریل، CISA دستورالعمل‌هایی را در مورد امنیت هوش مصنوعی برای مالکان و اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی منتشر کرد. وزارت امنیت داخلی همچنین یک هیئت ایمنی و امنیت هوش مصنوعی را که بر تأثیر هوش مصنوعی بر زیرساخت‌های حیاتی متمرکز است، راه‌اندازی کرد.

علاوه بر این، CISA یک گروه کاری برای بررسی استفاده از هوش مصنوعی به منظور کاهش تهدیدهای ناشی از زنجیره‌های تأمین ایجاد کرد. جِن ایستِرلی، مدیر CISA، در چهارشنبه در یک نشست درباره زنجیره تأمین این نکته را اشاره کرد.

برای تمرین میزگرد روز پنج‌شنبه، CISA با همکاری FBI، NSA، وزارت دفاع، دفتر مدیر اطلاعات ملی و نیروی ماموریت ملی سایبری کار کرد. شرکت‌های فناوری مشارکت‌کننده شامل مایکروسافت، OpenAI، IBM، Palantir، سیسکو و Palo Alto Networks بودند.

همچنین در این تمرین، مرکز امنیت سایبری استرالیا از اداره سیگنال‌های استرالیا، مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا، مرکز امنیت سایبری ملی نیوزیلند و مرکز امنیت سایبری کانادا نظارت داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *