مقالات علمی-تحلیلی

ریسک بالا و پاداش بالا با استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین‌های انتخاباتی

استفاده از هوش مصنوعی می تواند به بهبود عملکرد کمپین های انتخاباتی کمک کند. اما این ابزار خطراتی را نیز به همراه دارد. با این مقاله در مورد ریسک و پاداش استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین های انتخاباتی از اسوشیتد پرس همراه باشد.

آدریان پرکینز در حال مبارزه برای انتخاب مجدد به عنوان شهردار شریوپورت، لوئیزیانا، بود زمانی که با یک تبلیغ سخت انتخاباتی مواجه شد.

این تبلیغ طنز آمیز تلویزیونی که توسط یک کمیته اقدام سیاسی رقیب تأمین مالی شده بود، از هوش مصنوعی استفاده کرد تا پرکینز را به عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی که به دفتر مدیر مدرسه احضار شده، نشان دهد. به جای سرزنش او برای تقلب در امتحان یا درگیری، مدیر مدرسه پرکینز را به خاطر ناتوانی در ایمن سازی جوامع و ایجاد شغل مورد انتقاد قرار داد.

این ویدئو چهره پرکینز را بر بدن یک بازیگر که نقش او را بازی می‌کرد، قرار داد. اگرچه در تبلیغ ذکر شده بود که با «فناوری کامپیوتری یادگیری عمیق» ساخته شده است. پرکینز گفت که این ویدئو قدرتمند بود و روی رأی‌دهندگان تأثیر گذاشت. او پول و کارکنان کمپینی کافی برای مقابله با آن نداشت و معتقد است که این یکی از دلایل شکست در انتخابات ۲۰۲۲ بود. نماینده گروه پشت پرده این تبلیغ به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پرکینز که یک دموکرات است گفت:« تمام تبلیغ دیپ‌فیک بر کمپین ما تأثیر گذاشت زیرا ما یک کمپین با منابع کمتر در بخش‌های پایین‌دسته بودیم. شما باید انتخاب کنید که تلاش خود را کجا متمرکز کنید.»

در حالی که چنین حملاتی جزء ثابت و همیشگی مبارزات انتخاباتی سیاسی هستند، تبلیغی که پرکینز را هدف قرار داد قابل توجه بود. این باور وجود دارد که یکی از اولین نمونه‌های دیپ‌فیک هوش مصنوعی است که در یک رقابت سیاسی در آمریکا به کار برده شده است. این تبلیغ همچنین نشان‌دهنده چالش‌هایی بود که امسال کاندیداها در ده‌ها رقابت ایالتی و محلی با آن مواجه خواهند شد، زیرا هوش مصنوعی مولد به طور گسترده‌تر و آسان‌تری قابل استفاده شده است.

این فناوری می‌تواند از ساده‌سازی کارهای یکنواخت کمپین تا ایجاد تصاویر، ویدئو یا صدای جعلی را انجام دهد. این فناوری در برخی از رقابت‌های ملی در سراسر کشور به کار گرفته شده است و در انتخابات جهانی به مراتب گسترده‌تر پخش شده است.

علیرغم قدرت آن به عنوان ابزاری برای گمراه کردن، تلاش‌ها برای تنظیم مقررات آن به صورت پراکنده یا با تأخیر انجام شده‌اند، که این خلأ می‌تواند بیشترین تأثیر را بر مسابقات کوچک‌تر در پایین لیست رأی‌دهی داشته باشد.

هوش مصنوعی برای کاندیداهایی که چنین کمپین‌هایی را اجرا می‌کنند، یک شمشیر دو لبه است. مدل‌های هوش مصنوعی ارزان و کاربرپسند می‌توانند به آنها کمک کنند تا در برخی از وظایف روزمره خود صرفه‌جویی در زمان و هزینه کنند. اما آنها اغلب کارکنان یا تخصص لازم برای مقابله با گزافه‌ها و دروغ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را ندارند، که این امر به نگرانی‌ها اضافه می‌کند که یک دیپ‌فیک در آخرین لحظه می‌تواند تعداد کافی از رأی‌دهندگان را فریب دهد و رقابت‌هایی را که با اختلافات کم تصمیم‌گیری می‌شوند، به نفع خود تغییر دهد.

جاش لاوسون، مدیر هوش مصنوعی و دموکراسی برای مؤسسه اسپن گفت:« تهدیدهای ناشی از هوش مصنوعی بر رقابت‌های نزدیک و مسابقات کم‌نام‌ونشان تأثیر می‌گذارد، جایی که تغییرات جزئی مهم هستند و اغلب منابع کمتری برای تصحیح داستان‌های گمراه‌کننده وجود دارد.»

آدریان پرکینز نویسنده ریسک بالا و پاداش بالا با استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین‌های انتخاباتی

نبودن تدابیر ملی کافی

برخی از نامزدهای محلی از قبل به خاطر استفاده نادرست از هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. از جمله یک نامزد جمهوری‌خواه برای مجلس سنای ایالتی در تنسی که با استفاده از یک عکس هوش مصنوعی تلاش کرد خود را لاغرتر و جوان‌تر نشان دهد، تا کلانتر دموکرات فیلادلفیا که کمپین انتخاب مجددش اخبار جعلی تولید شده توسط ChatGPT را تبلیغ می‌کرد.

یکی از چالش‌های جدا کردن حقایق از جعلیات، کاهش تعداد رسانه‌های خبری محلی است که در بسیاری از جاها به معنی پوشش کمتر نامزدهای محلی و ایالتی است، به ویژه گزارش‌هایی که به بررسی پیشینه نامزدها و نحوه عملکرد کمپین‌هایشان می‌پردازد. کمبود آشنایی با نامزدها می‌تواند باعث شود که رای‌دهندگان به راحتی اطلاعات جعلی را باور کنند، سناتور مارک وارنر از ویرجینیا گفت.

این دموکرات که به عنوان رئیس کمیته اطلاعات سنا به طور گسترده‌ای روی قوانین مربوط به هوش مصنوعی کار کرده است، گفت که شناسایی و مقابله با اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی در رقابت‌های با پروفایل بالا آسان‌تر است زیرا این رقابت‌ها تحت بررسی بیشتری هستند.

زمانی که یک تماس تلفنی جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی که به جای جو بایدن، رئیس جمهور، قصد داشت رای‌دهندگان را از رفتن به مراکز رای‌گیری در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر امسال منصرف کند، این موضوع به سرعت در رسانه‌ها گزارش شد و تحت بررسی قرار گرفت و منجر به پیامدهای جدی برای عوامل پشت آن شد.

بیش از یک سوم ایالت‌ها قوانین مربوط به تنظیم هوش مصنوعی در سیاست را تصویب کرده‌اند و بر اساس گزارش گروه غیرانتفاعی مدافع حقوق مصرف‌کنندگان به نام Public Citizen، قوانینی که به طور خاص با دیپ‌فیک‌های انتخاباتی مبارزه می‌کنند، در هر ایالتی که تصویب شده‌اند، حمایت دو حزبی دریافت کرده‌اند.

اما کنگره هنوز اقدامی انجام نداده است، با وجود اینکه چندین گروه دو حزبی از قانون‌گذاران چنین قوانینی را پیشنهاد داده‌اند.

وارنر که نسبت به تصویب هر گونه قانونی برای حفاظت از انتخابات در برابر دخالت هوش مصنوعی در سال جاری بدبین بود، گفت:« کنگره افتضاح است.»

تراویس بریم، مدیر اجرایی انجمن دموکراتیک دبیران ایالت‌ها، موضوع اطلاعات نادرست هوش مصنوعی در رقابت‌های پایین‌دسته را مسئله‌ای در حال تحول دانست که افراد هنوز در تلاشند بهترین راه‌حل را برای آن پیدا کنند.

بریم گفت:« این یک چالش واقعی است و به همین دلیل است که دبیران دموکرات به سرعت برای رسیدگی به آن اقدام کرده‌اند و قوانینی واقعی با مجازات‌های واقعی در خصوص سوءاستفاده از هوش مصنوعی تصویب کرده‌اند.»

یک سخنگوی کمیته دبیران ایالت‌های جمهوری‌خواه به درخواست AP برای اظهار نظر پاسخ نداد.

چگونه می‌توان صداقت را تنظیم کرد؟

در حالی که کارشناسان و قانون‌گذاران نگران این هستند که حملات هوش مصنوعی مولد چگونه می‌توانند انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند، برخی نامزدهای انتخابات ایالتی یا محلی گفته‌اند که ابزارهای هوش مصنوعی برای کمپین‌هایشان بسیار ارزشمند بوده‌اند. این سیستم‌ها، نرم‌افزارها یا فرآیندهای قدرتمند می‌توانند جنبه‌هایی از کار و شناخت انسانی را شبیه‌سازی کنند.

گلن کوک، که یک جمهوری‌خواه است و برای یک کرسی قانون‌گذاری ایالتی در جنوب شرقی جورجیا رقابت می‌کند، کمتر شناخته شده است و پول کمپینی بسیار کمتری از مقام کنونی که با او در انتخابات دور نهایی رویارویی می‌کند، دارد. بنابراین، او در یک مشاور دیجیتالی سرمایه‌گذاری کرده است که قسمت زیادی از محتوای کمپین او را با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مولد ارزان و عمومی تولید می‌کند.

در وب‌سایت خود، مقالاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی با تصاویری تولید شده توسط هوش مصنوعی از اعضای جامعه که لبخند می‌زنند و گپ می‌زنند، گلچین شده‌اند؛ هیچ‌کدام از این افراد در واقعیت وجود ندارند. قسمت‌های پادکست تولید شده توسط هوش مصنوعی با استفاده از نسخه شبیه‌سازی شده صدای او، مواضع سیاسی او را روایت می‌کنند.

کوک گفت که قبل از عمومی شدن هر چیزی، همه آن را بررسی می‌کند. صرفه‌جویی — هم از نظر زمان و هم از نظر هزینه — به او این امکان را داده است که درب‌های بیشتری را در حوزه انتخاباتی بزند و در رویدادهای حضوری بیشتری شرکت کند.

او گفت:« من و همسرم اینجا به ۴۵۰۰ درب مراجعه کردیم. این به شما امکان می‌دهد که کارهای زیادی انجام دهید.»

حریف کوک، نماینده جمهوری‌خواه ایالت، استیون ساینز، گفت که فکر می‌کند کوک «پشت چیزی که به نوعی یک ربات است، پنهان می‌شود به جای اینکه به طور اصیل نظرات خود را به رای‌دهندگان منتقل کند.»

ساینز افزود:« من با وعده‌های مصنوعی وارد رقابت نمی‌شوم، بلکه نتایج واقعی در دنیای واقعی را ارائه می‌دهم.»

او همچنین افزود که در کمپین خود از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کند.

رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه در این حوزه انتخاباتی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در این رقابت مطمئن نبودند، اما گفتند که بیشتر به ارزش‌ها و ارتباطات نامزدها در مسیر کمپین اهمیت می‌دهند. پاتریشیا روول، یک رأی‌دهنده بازنشسته که به کوک رای داده است، گفت که او را دوست دارد زیرا در حین کمپین سه یا چهار بار در جامعه او حضور داشته است، در حالی که مایک پری، یک رأی‌دهنده مستقل که به ساینز رای داده است، گفت که از سوی ساینز ارتباط شخصی بیشتری احساس کرده است.

او گفت که استفاده گسترده از هوش مصنوعی در سیاست اجتناب‌ناپذیر است، اما پرسید که چگونه رای‌دهندگان قادر خواهند بود بین حقیقت و دروغ تفاوت قائل شوند.

او گفت: “این آزادی بیان است، می‌دانید، و من نمی‌خواهم آزادی بیان را دلسرد کنم، اما مسئله به صداقت افرادی که این اطلاعات را منتشر می‌کنند برمی‌گردد. و من نمی‌دانم چگونه می‌توان صداقت را تنظیم کرد. این کار خیلی سخت است.”

کمپین‌های محلی آسیب‌پذیر هستند

شرکت‌های دیجیتالی که مدل‌های هوش مصنوعی برای کمپین‌های سیاسی را بازار‌یابی می‌کنند به AP گفتند که استفاده از هوش مصنوعی در کمپین‌های محلی تاکنون کم بوده و عمدتاً برای افزایش کارایی در کارهای خسته‌کننده مانند تجزیه و تحلیل داده‌های نظرسنجی یا نگارش متن‌های شبکه‌های اجتماعی که باید به کلمه‌های معینی محدود شوند، طراحی شده است.

مشاوران سیاسی به طور فزاینده‌ای با ابزارهای هوش مصنوعی سر و کار دارند تا ببینند چه چیزی مؤثر است، بر اساس گزارش جدیدی از تیمی به رهبری پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین. بیش از ۲۰ نفر از فعالان سیاسی در طیف‌های مختلف ایدئولوژیک به پژوهشگران گفتند که امسال در کمپین‌های خود با مدل‌های هوش مصنوعی مولد آزمایش می‌کنند، حتی با وجود اینکه نگران بودند که بازیگران کم‌وجدان نیز ممکن است همین کار را انجام دهند.

زلی مارتین، نویسنده اصلی این گزارش و پژوهشگر ارشد در مرکز مشارکت رسانه‌ای دانشگاه گفت:« انتخابات در سطح محلی بسیار چالش‌برانگیزتر خواهد بود زیرا مردم حمله می‌کنند. و آنها چه منابعی برای مقابله دارند، در مقایسه با بایدن و ترامپ که منابع بسیار بیشتری برای دفع حملات دارند؟»

تفاوت‌های عظیمی در تعداد کارکنان، پول و تخصص بین کمپین‌های محلی — برای نمایندگی ایالتی، شهردار، هیئت مدیره مدارس یا هر موقعیت محلی دیگر — و رقابت‌های فدرال وجود دارد. جایی که یک کمپین محلی ممکن است فقط تعداد انگشت‌شماری کارمند داشته باشد، کمپین‌های نمایندگی مجلس و سنای ایالات متحده می‌توانند ده‌ها کارمند داشته باشند و عملیات‌های ریاست‌جمهوری ممکن است تا پایان کمپین به هزاران نفر برسد.

کمپین‌های انتخاباتی بایدن و رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ هر دو در حال آزمایش با هوش مصنوعی برای بهبود تلاش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی و ارتباط با رای‌دهندگان هستند. میا ارنبرگ، سخنگوی کمپین بایدن، گفت که آنها همچنین برنامه‌ای برای افشای اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی دارند. یکی از سخنگویان کمپین ترامپ به سؤال‌های AP درباره برنامه‌هایشان برای مقابله با اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی پاسخ نداد.

پرکینز، شهردار سابق شریوپورت، تیم کوچکی داشت که تصمیم گرفت حمله را نادیده بگیرد و به کمپین خود ادامه دهد، هنگامی که دیپ‌فیکی از او که به دفتر مدیر مدرسه برده می‌شد به تلویزیون محلی رسید. او گفت که در آن زمان این تبلیغ دیپ‌فیکی را به عنوان یک ترفند کثیف معمولی در نظر می‌گرفت، اما رشد هوش مصنوعی در دو سال پس از کمپینش به او نشان داد که این فناوری چگونه می‌تواند به عنوان ابزاری برای گمراه کردن رای‌دهندگان قدرتمند باشد.

او گفت:« در سیاست، مردم همیشه کمی فراتر از حد مجاز می‌روند تا مؤثر باشند. ما هیچ ایده‌ای نداشتیم که چقدر مهم خواهد بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *