معرفی محصولاتمقالات علمی-تحلیلی

ربات انسان‌نما با بالاترین زمان عملیاتی در آزمایش‌های غول لجستیک آمریکایی

یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات لجستیک در جهان، GXO، با شرکت تولید کننده ربات Apptronik همکاری کرده است. این همکاری به منظور بررسی استفاده از ربات انسان‌نمای Apollo ساخت Apptronik در انبارها صورت گرفته است.

این ماشین با قابلیت استفاده از باتری‌های قابل تعویض، بالاترین زمان عملیاتی را در میان ربات‌های انسان‌نما ارائه می‌دهد.

ربات Apollo با استفاده از عملگرهای خطی که حرکات عضلات انسانی را شبیه‌سازی می‌کنند، قدرت پیدا کرده و بازه کاملی از حرکت‌ها را فراهم می‌آورد.

آپولو می‌تواند مستقیماً با انسان‌ها کار کند

این ربات قادر است ۵۵ پوند وزن حمل کند و قد آن ۵ فوت و ۸ اینچ است. این ماشین با داشتن معماری کنترل نیرو منحصر به فرد و محدوده ایمنی انعطاف‌پذیر، می‌تواند به طور ایمن در کنار و مستقیماً با انسان‌ها کار کند.

این شرکت‌ها ادعا کرده‌اند که به صورت مشترک در حال ارزیابی عملکرد کلی این ربات در محیط آزمایشگاهی هستند تا مدل هوش مصنوعی Apptronik را قبل از استقرار این فناوری در یک مرکز توزیع در ایالات متحده به دقت تنظیم کنند.

معماری کنترل نیرو منحصر به فرد و محدوده ایمنی انعطاف‌پذیر آن به آپولو اجازه می‌دهد تا به طور ایمن در کنار و مستقیماً با افراد کار کند.

آدریان استوک، مدیر ارشد اتوماسیون شرکت GXO، گفت:« ما از همکاری با Apptronik برای توسعه ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی آن‌ها هیجان‌زده هستیم. آپولو پتانسیل زیادی دارد که ارزش افزوده‌ای را در سراسر مرکز توزیع، از جمله فرآیندهای عملیاتی پرکار، ایجاد کند.»

وی ادامه داد:« این نوع ربات‌ها کارهای تکراری را کاهش می‌دهند و ایمنی را بهبود می‌بخشند، در حالی که کارکنان را آزاد می‌گذارند تا بر فعالیت‌های با ارزش‌افزوده بالاتر تمرکز کنند. همان‌طور که در مسیر تحقیق و توسعه با Apptronik پیش می‌رویم، توانایی آن برای استفاده‌های مهم دیگر را نیز ارزیابی خواهیم کرد.»

شرکت GXO زودتر تعداد واحدهای اتوماسیون انبار خود را حدود ۵۰ درصد افزایش داد.

همکاری با Apptronik در زمینه ربات انسان‌نما دومین همکاری برای GXO است. GXO پیشرو در اتوماسیون انبار و اولین حرکت‌کننده در فضای اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی است. در سال ۲۰۲۳، GXO تعداد کل واحدهای اتوماسیون انبار خود را حدود ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد و محدوده وسیعی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جدید را، که شامل ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی و وسایل نقلیه خودران می‌شود، آزمایش کرد.

جف کاردناس، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Apptronik، گفت:« ماموریت ما ساخت ربات‌های چندکاره است که می‌توانند در کاربردهای دنیای واقعی کار کنند. از حرکات بزرگ و سنگین مانند جابجایی جعبه‌ها و جعبه‌های توت گرفته تا حرکات کوچک و دقیق مانند برداشتن آیتم‌های فردی یا اسکن بارکد‌ها.»

او ادامه داد:« به همین دلیل است که ما متعهد به کمک به رهبر فناوری، GXO، برای بهینه‌سازی عملیات لجستیکی‌اش و ایجاد محیط کاری ایمن‌تر و جذاب‌تر برای کارکنانش با کمک آپولو هستیم. دو مرحله این برنامه تحقیق و توسعه نمایانگر گام‌های اساسی به سوی راه‌اندازی یک راه‌حل نوآورانه و مقیاس‌پذیر برای اتوماسیون GXO هستند.»

آپولو، یک ربات انسان‌نما که برای کار در کنار افراد در محیط‌های مختلف طراحی شده است، نتیجه طراحی و توسعه بیش از ۱۰ ربات چندمنظوره‌ی عمومی، از جمله کارهای گسترده روی ربات NASA Valkyrie، است.

هدف Apptronik این است که نسل بعدی ربات‌ها را معرفی کند؛ ربات‌هایی که نحوه زندگی و کار مردم را تغییر دهند و برخی از بزرگترین چالش‌های جهان ما را برطرف کنند.

این شرکت ادعا می‌کند که آپولو در آینده نزدیک در انبارها و کارخانه‌های تولیدی فعالیت خواهد کرد و در نهایت به حوزه‌هایی مانند ساخت و ساز، نفت و گاز، تولید الکترونیک، خرده‌فروشی، تحویل به خانه، مراقبت از سالمندان و بسیاری دیگر گسترش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *