اخبار هوش مصنوعی ایران

پزشکیان در دیدار فعالان هوش مصنوعی: مشارکت دولت در هماهنگی دستگاه‌ها و جلوگیری از پراکنده‌کاری در حوزه توسعه هوش مصنوعی

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پرهیز از فعالیت های پراکنده و موازی و اقدامات غیرمتمرکز در حوزه هوش مصنوعی گفت: دولت علاوه بر حمایت از توسعه این پدیده نوین در زمینه هماهنگی دستگاه‌های مربوطه به منظور جلوگیری از پراکنده‌کاری و هدر رفت فرصت‌ها و سرمایه‌ها در این زمینه نیز مشارکت فعال خواهد داشت.

به گزارش شبکه فناوران هوش مصنوعی، مسعود پزشکیان، عصر دیروز در دیدار با گروهی از فعالان حوزه هوش مصنوعی، بیان کرد که استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و کارکردهای این تکنولوژی نوین، به‌ویژه در بخش‌های حکمرانی ملی، بهداشت و سلامت، کشاورزی و تغذیه، آموزش، امنیت و دفاع، می‌تواند به توسعه سریع کشور کمک کند. وی افزود: برای بهره‌برداری مؤثر از این ظرفیت بزرگ، نیازمند آگاهی از نقاط قوت و ضعف، و همچنین بررسی فرصت‌ها و چالش‌های موجود در حوزه هوش مصنوعی هستیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه در این زمینه داشته باشیم.

رئیس جمهور همچنین تأکید کرد که برای توسعه و ارتقای هوش مصنوعی، شناخت دقیق از وضعیت موجود، ترسیم چشم‌انداز روشن، و برنامه‌ریزی برای دستیابی به این اهداف ضروری است. وی اضافه کرد: زمانی استفاده از تکنولوژی‌های نوین به رشد و پیشرفت کشور منجر خواهد شد که ابتدا وضعیت فعلی خود را به‌درستی بشناسیم و بدانیم این تکنولوژی چگونه به ما کمک خواهد کرد و کدام نیازهای کشور را برطرف خواهد نمود. تنها در این صورت است که می‌توانیم برنامه‌ریزی درست و علمی برای توسعه آن داشته باشیم.

پزشکیان در ادامه بر اهمیت هماهنگ‌سازی استفاده از این تکنولوژی با فرهنگ، باورها، و سبک زندگی ایرانی تأکید کرد و گفت: متأسفانه آموزش نادرست در استفاده از فضای مجازی به یکی از چالش‌های جوانان و نوجوانان تبدیل شده و در برخی موارد به دلیل کم‌تحرکی، سلامت آنان را تهدید می‌کند. بنابراین لازم است همزمان با توسعه هوش مصنوعی، نظام آموزشی کشور نیز به‌طور اساسی اصلاح شود. همچنین با تقویت روحیه کار تیمی در دانش‌آموزان، می‌توان بخشی از این مشکلات را برطرف کرد. خوشبختانه، این فرایند در دولت چهاردهم آغاز شده است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، تعدادی از حاضران در جلسه درباره ابعاد مختلف هوش مصنوعی و نقش آن در توسعه، افزایش بهره‌وری و عدالت‌گستری، و همچنین دغدغه‌ها و نظرات خود در این زمینه صحبت کردند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *