اخبار هوش مصنوعی ایران

برگزاری رویداد هوش مصنوعی و برنامه سازی رایان با مشارکت 57 کشور جهان

نخستین دوره مسابقات بین‌المللی «هوش مصنوعی و برنامه‌سازی رایان» به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در سه مرحله برگزار می‌شود.

محمدامین احمدلو، قائم مقام ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال، در نشست خبری این مسابقات اعلام کرد که این رویداد با هدف حفظ و ارتقای توانمندی‌های نیروی انسانی متخصص در حوزه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی برگزار می‌شود. وی اشاره کرد که یکی از مأموریت‌های ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال در سال‌های اخیر حفظ سرمایه انسانی، به‌ویژه در حوزه فنی مهندسی بوده است، خصوصاً با توجه به کاهش تمایل به انتخاب رشته‌های فنی مهندسی.

احمدلو با بیان این‌که مسابقه رایان 10 و 11 آبان ماه مسابقات دانشجویی در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مسابقات، جوایز و تاریخ برگزاری به وب سایت رویداد مراجعه کنند.

احمدلو توضیح داد که برای افزایش توانمندی دانشجویان و علاقمندان ایرانی، دوره‌های آموزشی مختلفی در زمینه هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی برگزار شده است. او همچنین به آغاز دومین دوره آموزشی از ۲۹ مهر ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت که مسابقات رایان برای اولین بار در کشور با این ابعاد برگزار می‌شود.

احمدلو تأکید کرد که این رویداد با رویکرد مسئله‌محور و با هدف پاسخ به نیازهای حوزه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی طراحی شده است. او افزود که دانشگاه صنعتی شریف، با توجه به سابقه و توانمندی‌های علمی خود، به‌عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شده است.

همچنین دکتر محمدحسین رهبان، رئیس گروه هوش مصنوعی دانشکده مهندسی کامپیوتر شریف، اعلام کرد که این مسابقات در سه مرحله برگزار خواهد شد: مقدماتی، انتخابی و نهایی. او از مشارکت ۴۵۰۰ نفر از ۵۷ کشور در این مسابقات خبر داد و بیان کرد که مرحله نهایی مسابقات با حضور ۱۰۰ نفر برگزیده در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته رهبان، جوایز این مسابقه شامل ۳۵ هزار دلار است و موضوع اصلی مسابقات «اعتمادپذیری در یادگیری ژرف» است. شرکت‌کنندگان برتر در نهایت فرصت خواهند داشت مقالات علمی خود را در کنفرانس‌ها و ژورنال‌های بین‌المللی ثبت کنند.

حمید ضرابی‌زاده، رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف، نیز در این نشست درباره بخش برنامه‌سازی رایان صحبت کرد و توضیح داد که مسابقات ملی و بین‌المللی برنامه‌سازی رایان نیز با جوایز ۴۰ هزار دلاری برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *