معرفی محصولات

4 اپلیکیشن هوش مصنوعی برای متحول کردن تلفن قدیمی شما

شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل در حال افزودن ویژگی‌های جدید و قدرتمند هوش مصنوعی به آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل‌های خود هستند. با این حال، بسیاری از این ویژگی‌های پیشرفته تنها روی جدیدترین و قدرتمندترین گوشی‌ها کار می‌کنند. به عنوان مثال، قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل فقط برای آیفون ۱۵ پرو یا هر مدل آیفون ۱۶ فعال است، که تعداد محدودی از کاربران آیفون می‌توانند از آن بهره ببرند.

اما خوشبختانه برای استفاده از این ویژگی‌های جذاب هوش مصنوعی نیازی به خرید یک گوشی جدید ندارید. تعداد زیادی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را روی گوشی‌ها، کامپیوترها و دستگاه‌های دیگر قدیمی‌تر خود نصب کنید. در اینجا به برخی از بهترین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی که می‌توانید روی دستگاه‌های سازگار قدیمی‌تر خود نصب کنید، نگاهی می‌اندازیم.

ChatGPT

هوش مصنوعی سال‌هاست که در دنیای فناوری در حال پیشرفت است، اما ChatGPT از شرکت OpenAI اولین جهش بزرگ در زمینه هوش مصنوعی تولیدکننده به شمار می‌آید. به همین دلیل، جای تعجبی نیست که در این فهرست حضور دارد. هر کسی که به اینترنت مناسب دسترسی داشته باشد، می‌تواند از طریق وب به ChatGPT دسترسی پیدا کند و از تمام قابلیت‌های آن بهره‌مند شود، از جمله امکان تایپ یا ضبط پیام‌های صوتی.

با این حال، اپلیکیشن ChatGPT امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن برای iOS، اندروید و macOS موجود است و به زودی نسخه‌ای از آن برای ویندوز هم عرضه خواهد شد. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید با ChatGPT مکالمات صوتی را آغاز کنید.

به عنوان کسی که از این قابلیت استفاده کرده، باید بگویم که صدای تولید شده توسط ChatGPT بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. با ChatGPT می‌توانید متن‌ها، پاسخ‌های ایمیل، و حتی کد تولید کنید. یکی از مدل‌های چندوجهی آن نیز قادر است محتوا را در تصاویر تشخیص دهد. شما می‌توانید به صورت رایگان از ChatGPT استفاده کنید، اما برای دسترسی به جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های آن، نیاز به اشتراک ChatGPT Plus دارید.

Copilot

قبلاً با نام Bing Chat شناخته می‌شد، Copilot چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت است که در مرورگر Microsoft Edge یکپارچه شده و همچنین به صورت اپلیکیشن موبایل در دسترس است. Copilot برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف طراحی شده است؛ از پاسخ به سوالات و یافتن دستورهای آشپزی گرفته تا ایجاد تصاویر، برنامه‌ریزی تعطیلات و حتی طراحی برنامه‌های ورزشی. در حالی که Copilot رایگان است، کسب‌وکارها می‌توانند با خرید نسخه Microsoft 365 Copilot به قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند.

Superwhisper

فناوری پشت ChatGPT باعث توسعه اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های متعددی شده است. یکی از اپلیکیشن‌های مورد علاقه شخصی من Superwhisper است، که از مدل تشخیص صدای Whisper شرکت OpenAI استفاده می‌کند تا تایپ صوتی با دقت فوق‌العاده‌ای را ممکن سازد.

Superwhisper در اصل هنگام فعال شدن، ضبط‌های کوچکی از صدای شما ایجاد می‌کند و سپس از مدل Whisper برای تبدیل گفتار به متن استفاده می‌کند. دقت این مدل واقعاً تحسین‌برانگیز است و با استفاده از اپلیکیشن Superwhisper در macOS یا iOS، می‌توانید متنی که تولید می‌شود را با کمک مدل‌های GPT از OpenAI ویرایش کنید تا عبارات زائد مثل “اِم” یا “آه” حذف شوند و همچنین متن از نظر دستوری صحیح باشد.

بهترین کاربرد این اپلیکیشن قطعاً در مک است. من متوجه شده‌ام که نسخه iOS به اندازه نسخه مک قوی و دقیق نیست. با این حال، اگر زیاد روی مک تایپ می‌کنید، احتمالاً Superwhisper سرعت کار شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد، به ویژه با این قابلیت که می‌توانید در هر کادر متنی در مک تایپ صوتی داشته باشید.

شما می‌توانید Superwhisper را به صورت رایگان امتحان کنید؛ البته فقط ۱۵ دقیقه امکان استفاده از ویژگی‌های پیشرفته نسخه Pro را دارید و پس از آن، به ویژگی‌های ابتدایی با قابلیت‌های کمتر محدود می‌شوید. اکثر کاربران که قصد دارند از تمامی امکانات این سرویس استفاده کنند، باید اشتراک Superwhisper Pro را تهیه کنند.

Canary Mail

شاید به دنبال اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی برای موارد خاص‌تری باشید، و یکی از رایج‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در حال حاضر مدیریت ایمیل است. Canary Mail به عنوان یک دستیار هوشمند ایمیل معرفی شده که به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت به ایمیل‌ها پاسخ دهند، متن‌ها را برای اهداف مختلف بازنویسی کنند و موارد دیگر.

به عنوان مثال، شما می‌توانید با وارد کردن چند کلمه به Canary Mail، از آن بخواهید پاسخی برای یک ایمیل تولید کند. این اپلیکیشن برای iOS، اندروید، macOS و ویندوز در دسترس است و می‌توانید استفاده از آن را به صورت رایگان شروع کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *