اخبار هوش مصنوعی جهانیگزارش رویدادها

رویداد Ignite 2024 مایکروسافت: عوامل هوش مصنوعی جدید و قابلیت‌های بیشتر برای Microsoft 365 Copilot

رویداد Ignite 2024 مایکروسافت با مجموعه‌ای بزرگ از اعلامیه‌ها آغاز شده است. این رویداد برخلاف کنفرانس Build مایکروسافت که عمدتاً بر توسعه‌دهندگان تمرکز دارد، بیشتر برای متخصصان IT، مدیران ارشد و تصمیم‌گیران تجاری طراحی شده است که به دنبال راه‌حل‌هایی در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات، فضای ابری و کسب‌وکارهای سازمانی هستند. گفتنی است پیشتر نیز مایکروسافت قابلیت های هوش مصنوعی جدیدی را برای نرم افزارهای پیش فرض خود توسعه داده است.

در میان اخبار متعدد این رویداد، مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای بر افزایش بهره‌وری و همکاری در محیط‌های کاری دارد. این شرکت قصد دارد با استفاده از قابلیت‌های Microsoft 365 Copilot و عوامل هوش مصنوعی، کار تیمی و بهره‌وری را بهبود بخشد.

در ابتدا نگاهی به برخی از عوامل هوش مصنوعی آماده به‌کار خواهیم داشت که مایکروسافت معرفی کرده است. سپس به ابزارها و به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای که برای Microsoft 365 Copilot ارائه شده، می‌پردازیم؛ از جمله نحوه کمک هوش مصنوعی در بهبود خودکارسازی وظایف، ارتقای همکاری تیمی و بهبود کلی سازمان‌دهی.

عوامل هوش مصنوعی آماده‌به‌کار

امسال، مایکروسافت مجموعه‌ای از عوامل هوش مصنوعی معرفی کرده است که بر اساس وظایف مشخص، فعال، آگاه از زمینه و تا حد زیادی خودمختار طراحی شده‌اند. این عوامل برای برخی از محبوب‌ترین ابزارهای تجاری این شرکت ارائه شده‌اند.

مایکروسافت این عوامل را به عنوان “آماده‌به‌کار” دسته‌بندی کرده است، به این معنی که این فناوری‌ها از پیش پیکربندی شده و بدون نیاز به تنظیمات پیچیده یا سفارشی‌سازی گسترده آماده استفاده هستند. این رویکرد به ویژه برای کسب‌وکارهایی مفید است که تیم تخصصی در حوزه هوش مصنوعی ندارند اما به دنبال راه‌حل‌های دانش‌محور هستند.

به جای ارائه یک راه‌حل گسترده و باز که ممکن است مدیران را در ابتدای کار سردرگم کند، مایکروسافت پنج حوزه مشخص را معرفی کرده است که این عوامل می‌توانند بلافاصله در آن‌ها به کار گرفته شوند:

عوامل هوشمند در خدمات مختلف

  1. عوامل SharePoint:
    این عوامل برای استفاده از داده‌های ذخیره‌شده در SharePoint طراحی شده‌اند تا بهره‌وری را افزایش داده و فرآیند تصمیم‌گیری را بهبود بخشند. اگرچه این فناوری به‌صورت آماده ارائه می‌شود، مایکروسافت امکان سفارشی‌سازی را برای انجام جریان‌های کاری پیچیده‌تر فراهم کرده است.
  2. عامل تسهیل‌کننده:
    این یک دستیار رباتیک برای جلسات است که به منظور ارتقای جلسات و چت‌های Teams طراحی شده است. این عامل می‌تواند در لحظه یادداشت‌برداری کند، جلسات را خلاصه کرده، نکات کلیدی بحث را برجسته کند و بر وظایف عملیاتی تمرکز ایجاد کند. به نظر می‌رسد این عامل، سریع‌ترین راه برای ایجاد ارزش افزوده در میان سایر عوامل معرفی‌شده باشد.
  3. عامل مترجم:
    این عامل یک ابزار ترجمه هم‌زمان است که برای جلسات Teams ارائه شده است و به ارتباطات بین‌المللی سرعت می‌بخشد.
  4. عوامل خودخدمت‌دهی برای کارکنان:
    این عوامل با ارائه پشتیبانی تعاملی داخلی، وقت کارکنان بخش‌های منابع انسانی و فناوری اطلاعات را آزاد می‌کنند. آن‌ها می‌توانند به سوالات متداول و ساده کارکنان پاسخ دهند، اطلاعات مرتبط با مزایا، حقوق و مرخصی را فراهم کنند، درخواست تجهیزات را مدیریت کنند، مشکلات ابتدایی IT را حل کنند و به سوالات مرتبط با شرکت پاسخ دهند.
  5. عوامل مدیریت پروژه:
    اگرچه ممکن است ایده ایجاد برنامه‌های خودکار کمی دور از ذهن به نظر برسد، این عوامل می‌توانند در یادآوری‌ها و اعلان‌ها، گزارش‌دهی وضعیت، تخصیص وظایف و پیگیری پیشرفت پروژه کمک کنند. این وظایف، که معمولاً زمان زیادی از مدیران پروژه می‌گیرد، اکنون با این عوامل قابل خودکارسازی هستند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بسیاری از این عوامل به‌صورت آماده‌به‌کار عرضه شده‌اند، بنابراین می‌توانید به سرعت از مزایای تجاری آن‌ها بهره‌مند شوید.

قابلیت‌های جدید Microsoft 365 Copilot

در ادامه، به بررسی چندین بهبود مهم در حوزه خودکارسازی، همکاری و سازمان‌دهی که با استفاده از Microsoft 365 Copilot امکان‌پذیر شده است، می‌پردازیم.

  1. اقدامات Copilot

این قابلیت مانند اسکریپت‌نویسی هوشمند با هوش مصنوعی عمل می‌کند. می‌توانید وظایف تکراری، مانند تهیه گزارش‌ها یا جمع‌آوری به‌روزرسانی‌ها را خودکارسازی کنید (مایکروسافت این فرآیند را “واگذاری” می‌نامد). با استفاده از درخواست‌های قابل تنظیم، می‌توانید این اقدامات را برای هر موقعیت خاص تنظیم کنید.

  1. تحلیل محتوای به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در صفحه نمایش Teams

علاوه بر تحلیل و خلاصه‌سازی محتوای متنی و صوتی در جلسات Teams، Copilot اکنون قادر است محتوای ارائه‌شده روی صفحه را نیز تحلیل کرده و بینش‌ها و خلاصه‌هایی ارائه دهد.

  1. خلاصه‌سازی فایل‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در Teams

اگر کسی در Teams فایلی به اشتراک بگذارد، Copilot می‌تواند محتوای آن را خلاصه کند. این ویژگی برای زمانی که نیاز به یک دید کلی سریع از گزارش‌های طولانی دارید، ایده‌آل است؛ به‌خصوص در جلساتی که فرصت مطالعه کامل فایل وجود ندارد.

  1. قابلیت‌های جدید PowerPoint با Copilot

PowerPoint سه ویژگی جدید با استفاده از Copilot ارائه می‌دهد:

  • Narrative Builder: با ارائه یک فایل اولیه و درخواست، Copilot ارائه شما را می‌نویسد.
  • ترجمه ارائه: این قابلیت محتوای ارائه‌ها را به زبان‌های دیگر ترجمه می‌کند.
  • دسترسی به تصاویر: Copilot اکنون می‌تواند تصاویر را از کتابخانه دارایی‌های شرکتی، شامل منابع SharePoint، استخراج کند.
  1. تجربه جدید شروع کار در Excel

تا پایان سال، کاربران Excel می‌توانند با استفاده از یک درخواست Copilot از آن بخواهند یک فایل اکسل برایشان بسازد.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت یک ویژگی واقعی تولیدی با هوش مصنوعی است یا بیشتر شبیه به یک جادوگر هوشمند عمل می‌کند. مایکروسافت توضیح داده که پس از بیان نیازتان، “Copilot یک قالب پیشنهاد می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد.” این یعنی اگر نیازهای شما استاندارد باشد، Copilot یک فایل مناسب ارائه می‌دهد. اما اگر نیاز خاصی داشته باشید، ممکن است قالب موردنظر در دسترس نباشد.

  1. مدیریت بهتر جلسات در Outlook

Outlook اکنون با استفاده از Copilot یک زمان‌بندی هوشمند برای جلسات ارائه می‌دهد که برنامه‌های شرکت‌کنندگان را هماهنگ می‌کند. همچنین این ابزار می‌تواند بر اساس درخواست‌های ارائه‌شده به هوش مصنوعی، دستور جلسه‌ها را به‌صورت خودکار تهیه کند.

  1. سازمان‌دهی چندرسانه‌ای یادداشت‌ها در OneNote

فرض کنید مجموعه‌ای از یادداشت‌های تایپ‌شده، دست‌نویس و صوتی در OneNote دارید. با استفاده از Copilot می‌توانید این یادداشت‌ها را سازمان‌دهی کنید و از طریق تعامل با هوش مصنوعی، یک سند ساختارمند و منظم از این مطالب اولیه تولید کنید.

  1. ویژگی‌های جدید Copilot برای Pages

ابزار ساخت وب‌سایت تجاری مایکروسافت، Pages، به ویژگی‌های جدیدی با Copilot مجهز شده است:

  • پشتیبانی از محتوای پیشرفته: اکنون می‌توانید انواع محتوای جدید، از جمله کد و نمودارهای تعاملی، ایجاد کنید.
  • پشتیبانی از چندین صفحه: امکان افزودن چندین صفحه به‌صورت هم‌زمان یا استفاده از چندین جلسه چت برای ساخت یک صفحه وجود دارد.
  • بهینه‌سازی پاسخ‌ها برای هر صفحه: Copilot پاسخ‌های خود را بر اساس محتوای صفحه تنظیم می‌کند و با به‌روزرسانی صفحه، پاسخ‌ها را نیز به‌روزرسانی می‌کند.
  • ویرایش و اشتراک‌گذاری از طریق موبایل: کاربران می‌توانند صفحات را از طریق دستگاه‌های همراه ویرایش و به اشتراک بگذارند.
  1. ارائه عمومی Microsoft Places

این ابزار جدید، که به‌طور خاص برای مدیریت محیط‌های کاری ترکیبی طراحی شده است، به بهینه‌سازی زمان‌بندی تیم‌ها، جلسات و حتی تخصیص منابع ساختمانی کمک می‌کند.

Microsoft Places می‌تواند با تحلیل تقویم‌ها، روزهای مناسب برای حضور در دفتر را پیشنهاد دهد، رزرو اتاق‌ها را مدیریت کند، امکان اطلاع‌رسانی به همکاران درباره حضور در دفتر را فراهم کند، مکان‌های موجود برای جلسات را شناسایی کند و حتی تحلیل اشغال فضاها را انجام دهد.

این ابزار برای تیم‌های بزرگ و شرایطی که کارکنان بخشی از زمان خود را از خانه و بخشی را در دفتر کار می‌کنند، بسیار مفید است.

  1. کمک Copilot به مدیریت Microsoft 365

مایکروسافت محصولی با عنوان نسبتاً طولانی Microsoft 365 Copilot in Microsoft 365 Administration Centers (Copilot in MAC) ارائه کرده است. این ابزار به مدیران سیستم کمک می‌کند تا مدیریت Microsoft 365 را بهینه کنند، به‌روزرسانی‌ها را خلاصه کنند، روندها را شناسایی کرده و مشکلات را عیب‌یابی کنند.

  1. Copilot Analytics برای سنجش تأثیر هوش مصنوعی

این ابزار یک داشبورد مدیریتی است که به مدیران کمک می‌کند تأثیر سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، به‌ویژه در Microsoft 365، را بر سازمان ارزیابی کنند. ابزار Analytics شاخص‌هایی مانند نرخ پذیرش و بهبود بهره‌وری را دنبال می‌کند.

این داشبورد گزارش‌هایی تولید می‌کند که شامل تحلیل‌های آماده و قابل تنظیم است تا تأثیر هوش مصنوعی را در بخش‌های خاصی از استفاده بررسی کند. اگر به دنبال بازگشت سرمایه (ROI) مطمئن از هوش مصنوعی هستید، این ابزار مناسب شماست.

  1. گالری درخواست‌های Copilot

این ویژگی مانند یک کتابخانه مشترک برای درخواست‌های AI در Copilot عمل می‌کند. گالری به کاربران امکان می‌دهد درخواست‌هایی که برای سازمان مفید بوده‌اند را به اشتراک بگذارند و درخواست‌های مؤثر را ردیابی کنند.

ویژگی‌های جدید شامل پشتیبانی از درخواست‌های عوامل و فهرست درخواست‌های پرطرفدار است، که استفاده از این ابزار را برای کاربران سازمانی ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *