اخبار هوش مصنوعی ایران

رئیس جمهور: معاونت علمی مکلف بر رفع موانع و تأمین الزامات هوش مصنوعی در کشور

دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، بر عزم دولت برای حمایت از توسعه فناوری هوش مصنوعی تأکید کرد. او گفت که معاونت علمی و فناوری در این زمینه موظف است با متخصصان حوزه هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها، فرهنگستان‌ها، پژوهشگاه‌ها و همچنین مجلس شورای اسلامی همکاری کند تا مطالعات لازم درباره ابعاد این حوزه را به دقت تکمیل کرده و برای سیاستگذاری و تدوین قانون به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون مربوطه در مجلس ارائه دهند.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با دستور کار بررسی ابعاد مختلف هوش مصنوعی، چالش‌ها و الزامات توسعه آن برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این جلسه، پس از گزارش تفصیلی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از کارکردها و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در حکمرانی و موانع پیش‌روی توسعه آن در کشور، با اشاره به رقابت سنگین قدرت‌های جهانی در این حوزه، هرگونه تعلل و عقب‌ماندگی در توسعه هوش مصنوعی در کشور را خسارت‌بار و غیر قابل جبران دانست. او گفت که ما نیازمندیم سیر تحولات و اقدامات صورت گرفته در دنیا در زمینه هوش مصنوعی را به دقت رصد و بررسی کنیم. در گام بعدی باید به سیاستگذاری، تدوین قانون، رفع چالش‌ها و تأمین الزامات توسعه آن بپردازیم و در نهایت پیشبرد کارها را در قالب برنامه‌ای مدون به ساختار ایجاد شده برای این مسئله بسپاریم.

دکتر پزشکیان بر عزم دولت برای حمایت و پشتیبانی از توسعه هوش مصنوعی در کشور تأکید کرد. او گفت که معاونت علمی و فناوری در این زمینه موظف است با متخصصان حوزه هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها، فرهنگستان‌ها، پژوهشگاه‌ها و همچنین مجلس شورای اسلامی همکاری کند تا مطالعات لازم درباره ابعاد این حوزه را به دقت تکمیل کرده و برای سیاستگذاری و تدوین قانون به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون مربوطه در مجلس ارائه دهند.

در ادامه این جلسه، موضوع تأثیر معدل در کنکور نیز در دستور کار قرار گرفت. پس از گزارش وزیر آموزش و پرورش در این رابطه، مقرر شد که جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات برای تصمیم‌گیری نهایی در جلسه بعدی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دولت برای رفع محرومیت و تبعیض از فضاهای آموزشی و شیوه‌های آموزش در کشور گفت که بسیاری از مشکلات کشور با اصلاح نظام آموزشی و تربیت انسان‌های خلاق، نقاد، مطالبه‌گر، با انگیزه و با اراده برای ساختن کشور در مدارس قابل حل خواهد بود. او افزود که برای تغییر کلی روش‌های آموزشی ناکارآمد فعلی و جایگزینی آن با روش‌های عادلانه و قابل ارزیابی در حال تلاش هستند و شخصاً به صورت هفتگی روند کارها در این زمینه را پیگیری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *